Aralık 15, 2022 In Ceza

Antalya Cinayet Avukatı

Antalya cinayet avukatı 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda belirlendiği kurallar ışığında cinayet suçu davalarına bakan avukattır. Cinayet suçu, kasıtlı olarak veya tasarlayarak bir başkasının hayatına kast edilmesi ve öldürülmesi anlamına gelir ve bu kanunen büyük bir suç teşkil eder.

Cinayet Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya cinayet suçu davası avukatı, cinayet suçu işleyen kişilerin gerekli cezaları almasını ve cinayet suçu işlemeyen fakat şüpheli bulunan kişilerin de müdafiliği yapılarak aklanmasını sağlar. Bu sebeple toplumda görülebilecek cinayet suçu girişimlerinin caydırıcılık unsuru ile en aza indirilmesi sağlanır.

Antalya avukatı’nın baktığı dava konuları şu şekildedir:

• Kasten adam öldürme suçu
  • Nitelikli ve kasıtlı adam öldürme suçu
  • İhmal sebebiyle kasten adam öldürme suçu
  • İntihara sevk etme suçuyla kasten adam öldürme suçu
  • Taksirle adam öldürme suçu

Kasten Adam Öldürme Suçu

Cinayet suçlarında kasıt bulunması önemli bir ayrıntıdır. Çünkü bir kişiyi, öldürmeyi amaçlamadan ve bilmeden öldüren birinin topluma yaşatacağı güvensizlik ile birini bile isteye öldüren kişinin toplumda yaratacağı tehlike elbette bir olmayacaktır. Bu sebeple bir kişi eğer kasıtlı olarak cinayet işlerse müebbet hapis cezası istemiyle yargılanmaktadır.

Madde 81- (1) Bir insanı kasten öldüren kişi, müebbet hapis cezası ile cezalandırılır.

Nitelikli Ve Kasten Adam Öldürme Suçu

Nitelikli ve kasten adam öldürme suçu kendi içerisinde alt başlıklara ayrılmaktadır. Bunlar tasarlayarak adam öldürme suçu ve canavarca hisle adam öldürme suçudur.

Örneğin bir kişi anlık gelişen bir olay sonucu değil de bir süredir kurgulayarak veya olay yerine hazırlıklı gelerek bir cinayet suçu işlemişse bu tasarlayarak adam öldürme suçu olarak ayrı bir suç niteliği kazanır.

Kişi maktule eziyet ederek ve hırsla cinayeti gerçekleştirdiyse bu canavarca hisle adam öldürme suçu kapsamına girer. Bu nitelik de failin öldürdüğü kişinin yalnızca ölümünü değil aynı zamanda eziyet çekmesini istediği anlamına gelir. Bu suç niteliği maktulün düşmanları ve husumetli olduğu kişilere öncelik verilerek araştırılacağından yine önemli bir ayrıntıdır.

Bir diğer nitelikli adam öldürme şekli de kişinin içerisinde olduğu ev, araba vb. araçların bir uçurumdan atılması yahut evin yakılması şeklinde cinayetin gerçekleştirilmesidir.

Nitelikli haller Madde 82- (1) Kasten öldürme suçunun;

1. a) Tasarlayarak,
  2. b) Canavarca hisle veya eziyet çektirerek,
  3. c) Yangın, su baskını, tahrip, batırma veya bombalama ya da nükleer, biyolojik veya kimyasal silah kullanmak suretiyle,
  4. d) Üstsoy veya altsoydan birine ya da eş, boşandığı eş veya kardeşe karşı,25
  5. e) Çocuğa ya da beden veya ruh bakımından kendisini savunamayacak durumda bulunan kişiye karşı,
  6. f) Kadına karşı, 25 8/7/2021 tarihli ve 7331 sayılı Kanunun 6 ncı maddesiyle, bu bentte yer alan “eş” ibaresi “eş, boşandığı eş” şeklinde değiştirilmiştir.
  7. g) Kişinin yerine getirdiği kamu görevi nedeniyle,
  8. h) Bir suçu gizlemek, delillerini ortadan kaldırmak veya işlenmesini kolaylaştırmak ya da yakalanmamak amacıyla,26
  9. i) Bir suçu işleyememekten dolayı duyduğu infialle,
  10. j) Kan gütme saikiyle,27
  11. k) Töre saikiyle,

İşlenmesi halinde, kişi ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası ile cezalandırılır.

İhmal Sebebiyle Kasten Adam Öldürme Suçu

Bir durumun kişi ya da kişilerin ölümüne sebebiyet vereceği bir halde iken sorumluluğunu yerine getirmeyerek ölüme sebep olma suçu ihmal sebebiyle kasten adam öldürme suçu kapsamına girer.

Özellikle iş yerlerinde veya kamuya açık alanlarda kişilerin güvende olabilmesi için bir takım sorumluluklar bulunmaktadır. Mesela elektrik trafosunun açık bir şekilde ve elektrik kaçağı varken öylece bırakılması sonucu bir vatandaşın ölümüne sebep olunursa ihmal sebebiyle işlenen cinayet suçu ortaya çıkmış olacaktır.

Ya da bir ebeveynin çocuğunun gerekli ihtiyaçlarını kasıtlı olarak ihmal etmesi sonucunda bebek ölürse bu da ihmal sebebiyle kasten öldürme suçu kapsamına girer.

Madde 83- (1) Kişinin yükümlü olduğu belli bir icrai davranışı gerçekleştirmemesi dolayısıyla meydana gelen ölüm neticesinden sorumlu tutulabilmesi için, bu neticenin oluşumuna sebebiyet veren yükümlülük ihmalinin icrai davranışa eşdeğer olması gerekir. (2) İhmali ve icrai davranışın eşdeğer kabul edilebilmesi için, kişinin; a) Belli bir icrai davranışta bulunmak hususunda kanuni düzenlemelerden veya sözleşmeden kaynaklanan bir yükümlülüğünün bulunması, b) Önceden gerçekleştirdiği davranışın başkalarının hayatı ile ilgili olarak tehlikeli bir durum oluşturması, gerekir. (3) Belli bir yükümlülüğün ihmali ile ölüme neden olan kişi hakkında, temel ceza olarak, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası yerine yirmi yıldan yirmibeş yıla kadar, müebbet hapis cezası yerine onbeş yıldan yirmi yıla kadar, diğer hallerde ise on yıldan onbeş yıla kadar hapis cezasına hükmolunabileceği gibi, cezada indirim de yapılmayabilir.

İntahara Sevk Etme Sebebiyle Cinayet Suçu

Bir kişi başka bir kişiyi şiddet, cebir, psikolojik şiddet, zorlama, baskı yapma vb gibi eylemler ile intihara sevk eder ya da zorlarsa bu da cinayet suçu kapsamına girer. Çünkü bazı durumlarda cinayet suçundan kaçabilmek için kişinin intihar ettirilmesi yoluna başvurularak cezadan kurtulunacağı düşüncesi oluşabilir.

Fakat Türk Ceza Kanununda bu olasılık da düşünülmüş ve önüne geçilebilmek için cinayet kapsamına alınmıştır.

Madde 84- (1) Başkasını intihara azmettiren, teşvik eden, başkasının intihar kararını kuvvetlendiren ya da başkasının intiharına herhangi bir şekilde yardım eden kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (2) İntiharın gerçekleşmesi durumunda, kişi dört yıldan on yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (3) Başkalarını intihara alenen teşvik eden kişi, üç yıldan sekiz yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (4) İşlediği fiilin anlam ve sonuçlarını algılama yeteneği gelişmemiş olan veya ortadan kaldırılan kişileri intihara sevk edenlerle cebir veya tehdit kullanmak suretiyle kişileri intihara mecbur edenler, kasten öldürme suçundan sorumlu tutulurlar.

Cinayet davalarının dayanağı olan kanun metinlerini detaylı incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Antalya’da Cinayet Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Antalya hukuk bürosu olarak danışanımız ile ön görüşme sağlayarak dava istemine sebep olan öyküsünü dinler ve hukuki yol belirleriz.

Dava süreci boyunca müvekkilimizin ifade ve sorgu işlemlerinde refakat ederiz

Müvekkilimizin dava sürecinde faydasına olacak delilleri temin eder ve mahkemeye sunarız

Süreç boyunca müvekkilimizin hak ve özgürlüklerinin gözetimini sağlarız

Cinayet Avukatı İle Cinayet Suçu Davası Nasıl Açılır?

Cinayet suçu davaları ceza davalarının alt başlıklarından biridir. Bu tür davalar mahkemeye direkt olarak başvuru yaparak açılmaz. Savcılığa suç duyurusunda bulunduktan sonra savcılığın hazırladığı iddianame sonucunda cinayet davası açılabilmektedir.

Cinayet Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Cinayet suçu davalarının süresi davanın niteliğine ve suçun kanıtlanabilirliğine göre değişkenlik göstermektedir. Bu davalar ile ilgili kesin bir süre vermek doğru olmayacaktır.

Cinayet Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Antalya en iyi cinayet avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Cinayet suçu davası danışmanlık ve dava takibi hizmeti
  • Mahkemeye sunulacak bilgi ve belgelerin temin edilmesi hizmeti
  • Müdafilik hizmeti
  • Tutukluluk halindeki müvekkile ziyaretler gerçekleştirilmesi ve süreç ile ilgili bilgi verilmesi hizmeti
  • Gerekli durumlarda istinaf ve temyiz talebi ile ilk derece mahkemelerinin vermis olduğu kararların bir üst mahkemeye taşınması hizmeti

Cinayet avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Antalya’da en iyi cinayet avukatını nasıl bulabilirim?

Antalya hukuk bürosu olarak pek çok cinayet davası tecrübesine sahip avukat meslektaşlarımız ile birlikte sizlere ihtiyaç duyduğunuz hukuki hizmeti sağlamaya hazırız.

Cinayet avukatı ne yapar?

Cinayet avukatı kişilere cinayet davalarında avukatlık ya da müdafilik hizmeti sağlar ve yasal süreci takip eder.

Cinayet davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Cinayet davalarında yetkili mahkeme Ağır ceza mahkemeleridir.