Aralık 15, 2022 In Genel Hukuk

Antalya İstinaf Avukatı

Antalya avukat kadroları arasında istinaf süreçleri üzerine çalışan hukukçulara Antalya istinaf avukatı denilmektedir. İstinaf kavramı ilk derece mahkemeler tarafından verilmiş kararların bir üst yetkili merci tarafından denetlenmesi ve hukuki olarak uygun olup olmadığının karara bağlanması şeklinde açıklanabilir.

İstinaf süreçleri 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu kapsamında düzenlenmiştir.  Antalya en iyi istinaf avukatı hukuk muhakemeleri üzerine uzmanlık ve tecrübe sahibi hukukçular arasından çıkar.

İstinaf Avukatı Nedir ve Neler Yapar?

Antalya hukuk bürosu içinde çalışan istinaf avukatlar birçok hususta hukuki destek alınabilir. Bu hususlar arasında en sık rastlanılan dava türü tazminat davalarıdır. Bu davalar arasında manevi tazminat davaları istisnai bir konumdadır. Çünkü Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 341. Maddesi içinde ilk üç fıkrada hükmedilen düzenlemelere göre yıllık olarak belirlenen üst sınırlar aşıldığında istinafa başvuru yapılamaz. Ancak manevi tazminat davalarında böyle bir üst limit gözetmeksizin süreç istinafa taşınabilir.

Bunun dışındaki tazminat alacakları için 2022 yılı adına belirlenen üst tutar 8000 TL’dir. Eğer alacağın bir kısmına haciz söz konusuysa, kalan alacak miktarı için üst limiti aşmamak şartıyla istinaf süreci başlatılabilir. Ek olarak ihtiyati haciz ve tedbirler içinde istinaf yolu açıktır. İstinaf süreçlerini düzenleyen kanun metnine şu bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5235.pdf .

Antalya’da İstinaf Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge Hukuk Bürosunda bulunan, istinaf süreçlerinde deneyimli avukatlarımız vasıtasıyla HMK içinde belirlenen durumlar adına müvekkillerimiz için istinaf başvurusu yapabiliriz. Bunun için önce vekalet alır ve dosya hakkında detaylı bir mütalaa yaparız. Sonrasında ivedilikle usule uygun dilekçeleri hazırlarız.

Bu noktada istinafa gidilecek dilekçenin uzman hukukçular tarafından hazırlanması önemlidir. Çünkü dilekçede; itiraz edilen dava kararına dair, itirazı haklı çıkaracak nedenler açıkça ve usule uygun belirtilmelidir. Bahsi geçen dilekçede bulunması gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

• Tarafların isim ve soy isimleri,
  • Hukuki temsilcilerin isim ve soy isimleri,
  • Tarafların adresleri,
  • T.C Kimlik numaraları,
  • Kararın hangi mahkemede alındığı,
  • İlk kararın gerekçesi, tebliğ tarihi ve özeti.

İstinaf Avukatı ile İstinaf Süreci Nasıl Başlar?

Bir istinaf avukatına vekalet verdikten sonra konunun detaylarını ve itiraz edilecek birinci derece mahkeme kararına dair bilgileri avukatınızla paylaştıktan kısa bir süre sonra istinaf başvurusu yapılabilir. İstinaf davasını başlatmak için gerekli harçların ve giderlerinin yatırılması oldukça önemlidir. Bu masraflar yatırıldıktan sonra Bölge Adliye Mahkemeleri tarafından ön inceleme süreci başlatılır. Bu süreçte durumun istinafa uygun olup olmadığı, birinci derece mahkeme kararının kesinleşip kesinleşmediği gibi durumlar incelenir.

Eğer istinaf dosyasında bir noksanlık bulunmazsa esas inceleme süreci başlatılır. İtirazın nedenleri doğrultusunda bir heyet tarafından ilk derece mahkemenin kararındaki hatalı yerler tespit edilmeye çalışılır ve duruşma aşamasına geçilir.

İstinaf Ne Kadar Sürer?

İstinaf davalarının normal şartlar altında iki ile üç ay arası bir zamanda sonuçlandığı söylenebilir. Ancak bir yıldan fazla süren istinaf süreçleri de görülebilmektedir. Bu noktada uzman bir istinaf avukatı yardımı almak ve avukatın davayı yakından takibi sonucu sürenin kısalabileceği göz önüne alınmalıdır.

Antalya İstinaf Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Bilge Hukuk Bürosu olarak istinaf ihtiyacı olan müvekkillerimize her konuda yardımcı olabiliyoruz. Ancak kanuni düzenlemelere göre asliye ceza mahkemelerinde ve ağır ceza mahkemelerinde görülen davalarda istinaf yoluna gidilemediği göz önüne alınırsa, istinaf için gerekli koşulların sağlanması gerektiği söylenebilir. Örneğin hükmün açıklanmasının geriye bırakıldığı durumlarda istinafa gidilebilmektedir. Bu ve benzeri hallerde aşağıdaki hizmetleri sunuyoruz:

• İstinaf başvurusu adına gerekli dilekçenin hazırlanması,
  • İstinaf başvuru işlemleri ve harcın yatırılması,
  • İstinaf süreçlerinin takibi,
  • Duruşmalı istinaf davalarında vekaleten duruşmalarda hazır bulunma.

Bu hizmetler doğrultusunda müvekkillerimizin haklarını korumakta ve onların menfaatlerini gözetmekteyiz.

İstinaf avukatı ücretleri ne kadar?

İstinaf avukatı ücreti, Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen asgari tutarın altında kalmamak şartıyla değişik gösterebilir.

Antalya’da en iyi istinaf avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge Hukuk Bürosu olarak alanında uzman avukatlarımızla her zaman yardıma hazırız.

İstinaf avukatı ne yapar?

Müvekkillerinden vekalet alarak ilk derece mahkeme kararlarına itirazlarda bulunurlar.

İstinaf sürecinde yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İstinaf davalarında görevli mahkemeler Bölge Adliye Mahkemeleri’dir. Yetkili mahkemeler ise itiraz edilecek kararın alındığı mahkemenin bölgesindeki mahkemeler olarak belirlenmiştir.