Aralık 15, 2022 In Genel Hukuk

Antalya Borç Alacak Avukatı

Antalya avukat kadroları arasında borç ve alacak ilişkisinden doğan hukuki meseleler üzerine çalışan hukukçulara Antalya borç alacak avukatı denir. Antalya en iyi borç alacak avukatı borçlar hukuku alanında uzman ve tecrübe sahibi hukukçulardan olabilir. Borçlar hukuku, özel hukuk alanının bir alt disiplinidir ve borçtan doğan ilişkilere, anlaşmazlıklara kanunen dayanak oluşturur. Borç alacak avukatları ek olarak icra avukatı olarak da tanınmaktadır

Borç Alacak Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun dayanak oluşturduğu davalar ile ilgilenen borç alacak avukatları, müvekkillerinin haklarını savunmak için çaba gösterir. Bu doğrultuda borçlar hukukunun yansıra icra ve iflas hukuku alanlarında da çalışabilir.   Borçlar Kanunu, TBMM’de 11 Ocak 2011 günü onaylanmıştır ve 1 Temmuz 2012 gününde yürürlüğe girmiştir.

Bu kanun alacak ve borç ilişkilerini düzenleyen bir metindir. Kanun önünde eşit şahıslar arasında yaşanan borç ilişkisi üzerine davalar, borç alacak avukatlarının çalışma alanlarına girer. Bu kapsamdaki dava başlıkları şu şekilde listelenebilir:

• Manevi ve maddi tazminat davaları,
  • Mülk sahibinin korunması davaları,
  • Rehin ve ipotek süreçleri,
  • Konkordato işlemleri,
  • İstihkak davaları,
  • İflas ve icra davaları
  • Menfi tespit davaları,
  • İstirdat davaları,
  • Tapu tescil iptal davaları,
  • Nedensiz zenginleşmeden doğan borçlar,
  • İhale fesih davaları,
  • Haksız kira yükseltme davaları,
  • Kiracı tahliyesi davaları.

Antalya’da Borç Alacak Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge Hukuk Bürosu olarak müvekkillerimizin borç alacak davalarında bütün süreçlere yardımcı olabiliyoruz. Bunun için önce vekalet alıyoruz ve dava dosyasını inceliyoruz. İcra ve borç meselelerinde dava dosyanı mütalaa ettikten sonra konuyla ilgili takip süreçlerine vakit kaybetmeden başlarız.

İhtiyaç duyulan delillerin toparlanması ve usule uygun şekilde dosyaya eklenmesi için çaba gösteririz. Borcun tahsili için gerekli prosedürleri yürütürüz. Müzekkere oluşturabiliriz. Taraflar arasında arabuluculuk rolünü üstlenebiliriz.

Borç Alacak Avukatı ile Ceza Davası Nasıl Açılır?

Borçluların gerekli ödemeyi zamanında yapmamaları durumunda bir avukata vekalet vererek gerekli süreçleri başlatmak ve dava açmak mümkündür. Avukatınız dava için gereken evrakları toplar, dilekçeyi hazırlar ve yetkili makamlara ulaştırır. Dosyada cezai yaptırım gerektiren bir icra suçu varsa borç alacak avukatları süreci İcra Ceza Mahkemeleri’ne taşır ve tazyik hapis talebi oluşturabilir.

Borç Alacak Davaları Ne Kadar Sürer?

Borçlar Hukuku içinde borcun dört ana kaynağı şu şekilde belirtilmiştir:

Vekaletsiz iş yürütme borcu,

Haksız fiil nedeniyle ortaya çıkan borç,

Nedensiz zenginleşmeden doğan borç,

Sözleşmeden ortaya çıkan borç.

Bu doğrultuda bahsi geçen davaların karara bağlanma süresi taraflar arasındaki ilişkinin niteliğine göre farklılık gösterecektir. Bu davalarda asıl yargı unsuru Asliye Hukuk Mahkemeleri’dir. Ancak alacaklı kişilerin borçlunun personeli olması durumunda İş Mahkemeleri, alacaklının borçlunun müşterisi olması durumundan ise Tüketici Mahkemeleri gibi farklı mahkemeler de davayla ilgilenebilir. Asliye Hukuk Mahkemeleri içinde bakılan dava dosyaları genellikle bir seneye kadar sürebilmektedir.

Antalya Borç alacak avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Antalya hukuk bürosu olarak en sık verdiğimiz hizmet türleri şu şekilde listelenebilir:

• İflas davası açmak,
  • Rehinlerin ve ipoteklerin nakde çevrilmesi,
  • İcra takipleri,
  • İhale usulü satışlar düzenlemek,
  • Ödeme emirleri çıkarmak,
  • Otomobil rehin süreçleri,
  • Kira anlaşmazlıklarında hakemlik üstlenmek,
  • Borç sözleşmelerinin yazılması,
  • Alacakların tahsili,
  • Kambiyo senetleri ve karşılıksız çeklerin takibi,
  • İcra suçlarında İcra Ceza Mahkemesi’ne başvuru yapmak,
  • Haczedilen malların satılması,
  • Haciz kaldırma,
  • İhtiyati haciz yapmak,
  • Poliçelerin ve tahvillerin tahsili,
  • Borç ve imza itirazı.

Ayrıca listede bulunmayan ama;

• İcra hukuku,
  • Borçlar hukuku,
  • Ticaret hukuku,
  • İş hukuku,
  • İflas hukuku,

Ve benzeri alanlara dahi olan bütün hukuki süreçlerde de dosya dava yolunu götürülmüş olsun ya da olmasın fark etmeksizin müvekkillerimize yardımcı olabiliyoruz.

Borç alacak avukatı ücretleri ne kadar?

Borç alacak avukatı ücretleri, dosyaya konu olan borç miktarı, türü ve tarafların sayısı gibi faktörler doğrultusunda serbest usulle belirlenebilir.

Antalya’da en iyi borç alacak avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge hukuk bürosu olarak alanında uzman ve deneyimli borç alacak avukatlarımız ile her zaman yardıma hazırız.

Borç alacak avukatı ne yapar?

Borç avukatları, alacaklı konumundaki müvekkillerinin talepleri doğrultusunda gerekli işlemleri başlatmak için icra ve iflas müdürlüklerine başvurular yapar. Borçlu kişi ve kurumların taşınır mal varlıklarını ve gayrimenkullerini tespit eder. Borcun tahsil edilebilmesi için gerekli işlemleri yürütür.

Borç alacak davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Kanunen Asliye Hukuk Mahkemeleri bahsi geçen davalarda asıl unsurlar olarak belirlenmiştir. Fakat borçlu ve alacaklı arasındaki ilişkinin niteliği bağlamında bu davalar;

• Tüketici Mahkemeleri,
  • İş Mahkemeleri,
  • Ticaret Mahkemeler,
  • İcra Ceza Mahkemeleri,

Gibi farklı görevli mahkemelerde yürütülebilir. Sözleşmeden ortaya çıkan borçlarda, sözleşme içinde özellikle yetkili mahkemeler belirtildiyse bu mahkemeler dışında herhangi bir mahkeme yetkili kabul edilemez. Ancak sözleşmede herhangi bir yetkili mahkeme belirlenmemiş ise borçlu tarafın ikametgâh adresindeki mahkemelere yetki verilir.