Aralık 16, 2022 In Vergi

Antalya Vergi Avukatı

Kamu hizmetlerinde kaynak olarak kullanabilmek için, devletin ve yerel yönetimlerin doğrudan ya da kimi hizmet ve malların üzerinden dolaylı olarak halktan topladığı paralara vergi denilir. Hem tüzel kişilikler hem de şahıslar vergiye tabiidir. Antalya avukatları arasında vergiler ve bunlarla ilintili süreçlerde hukuki destek sağlayan hukukçulara Antalya vergi avukatı denir.

Antalya Vergi Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya Adliyesi içinde çalışan Antalya en iyi vergi avukatı, vergi hukuku üzerine uzmanlaşmış, tecrübe sahibi hukukçular arasındadır. Vergi avukatları:

• Gümrük Kanunu,
  • Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunu,
  • Vergi Usul Kanunu,
  • Vergi hukuku mevzuatı,

Kapsamlarına giren hususlarla ilgilenirler ve bu başlıklarda hukuki danışmanlık sunarlar. Bu doğrultuda, kamu alacaklarının korunması adına işleyen vergi hukuku davalarına vekillik ederler.  Baktıkları davalar arasında vergi suçu davaları, vergi iptal ve vergi itiraz davaları, vergiyle ilintili idari ve mali yaptırım davaları gibi ana başlıklar bulunur.

Bu başlıklar aşağıdaki alt başlıklar halinde çoğaltılabilir.

Gümrük Vergilerine İtiraz ve Gümrük Vergilerinin İptali Davaları

Gümrük para cezaları da dahil olmak üzere gümrük vergisi davaları adına vergi mahkemelerinde doğrudan iptal davası açma olanağı bulunmamaktadır. İdari yargı gümrük davalarını kabul etmez. Bu noktada karşı çıkılmak istenen vergi tahakkuku veya vergi cezası için 4458 numaralı Gümrük Kanunu’nun 242. Maddesinde belirtildiği üzere davadan önce idari itiraz sürecine başvurulmalıdır. Ancak bu idari itiraz usulü yerine getirildikten sonra Vergi Mahkemeleri’ne iptal davası açma hakkı doğar.

Vergi Ceza İhbarnamesine İtiraz Davaları

Vergi mükellefine ya da sorumlusuna tebliğ edilen vergi aslı veya vergi cezası evraklarına vergi ceza ihbarnamesi denilmektedir. Bu ihbarnamenin tebliği, mükelleflere itiraz ve iptal davası hakları doğurur. Vergi Usul Kanunu içinde belirlenen düzenlemelere uygun şekilde hazırlanması gereken bu belgelere dair Vergi Mahkemeleri’nde iptal davaları açılabilmektedir.

Vergi ceza ihbarnamelerinde kabaca şu bilgiler yer alır:

• Vergi aslı,
  • Ceza miktarı ve cezanın hukuki dayanağı,
  • Takdir komisyonu bilgileri,
  • Vergi türü,
  • Gerçek ya da tüzel kişinin bilgileri,
  • Vergi inceleme raporu,
  • İptal davası açmak için tanınan zaman ve yetkili yer.

Bu ihbarnameler doğrultusunda açılacak iptal ve itiraz davaları üç farklı başlıkta ele alınır.

Doğrudan İptal Davası

Vergi ve ceza ihbarnameleri için Vergi Mahkemeleri’ne dava açmak hakkı, tebliğden sonraki bir aylık zaman dilimiyle kısıtlıdır. Bu yöntem doğrudan davaya gidilen ve yargı kararı için duruşmaların beklendiği bir yöntemdir.

İdari İtirazdan Sonra İptal Davası Açma

Vergiye dair yasalarda ve mevzuatlarda, veri asılları ve cezalarında yapılan hataların nasıl düzeltileceği kapsamlı şekilde düzenlenmiştir. Bu hataların düzeltilmesi adına tanınan zaman sınırı ise vergiyi doğuran faaliyetten sonraki beş yıllık süre olarak belirlenmiştir.  Bu süre zarfında sorumlu olan Vergi Dairesine başvuru yapılmalıdır. Bu hatanın idari yoldan düzetilmesi için yetkili kişiler sadece Vergi Dairesi müdürleridir. Eğer ilk bir ay içinde doğrudan iptal davası açmadan önce idari itiraz yapılırsa, doğrudan iptal davası için tanınan zaman limiti dondurulur. İdari itiraz olumsuz sonuçlandıktan sonra ya da iki aylık cevapsız kalma süresi ortaya çıktığında doğrudan iptal açmak için gerekli zamandan kalan günler tekrar mükellefe hak tanınır.

Uzlaşma Başvurusundan Sonra Açılan İptal Davası

Vergi Usul Kanunu’nun 7. Ekinde belirlendiği üzere; uzlaşmak için yapılan başvurularda iptal davası açma zaman hakkı sonlanmış ya da yarım aydan az kalmışsa, uzlaşma tutanağıyla birlikte iptal davası açma süresi on beş gün daha uzatılır. Ceza muhatabı ya da mükellef otuz gün içinde uzlaşma talep etmelidir. Vergi Dairesi ile mükellef / cezalı arasında mutabakat sağlandığı takdirde sağlanması halinde bu kişiler uzlaştıkları vergi miktarı ya da cezasına karşı iptal davası açma haklarını yitirirler. Uzlaşma sağlanamazsa belirtilen süreler zarfında iptal davası açma hakkı saklıdır.

Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası

213 sayılı Vergi Usul Kanunu içinde usulsüzlük kavramı genel ve özel usulsüzlük olarak iki ana başlığa ayrılır. Bu usulsüzlükler hukuken kabahat olarak düzenlenmişlerdir. Vergi kabahatleri için ön görülen cezai yaptırımlar yalnızca idari para cezası olabilmektedirler.  Vergi kabahati isnat edilen kişiler adına hapis cezası verilemez.

VUK 353. Ve 355. Maddeler arasında düzenlenen özel usulsüzlüklere örnek olarak bir ticaret sonrası serbest meslek makbuzu ya da fatura düzenlenmemesi gösterilebilir. Genel usulsüzlükler ise birinci derece ve ikinci derece olmak üzere ayrılmıştır. Zorunlu defterlerden herhangi birisinin tutulmamış olması birinci derece, intikal vergisi ya da veraset vergisi gibi vergilerin beyannamelerinin istenilen sürelerde tebliğ edilmemesi ise ikinci derece genel usulsüzlük örnekleridir.

Genel ve özel usulsüzlük cezalarına karşı itiraz ve iptal davaları açmak için yukarıda ihbarname itiraz davalarında belirlenen yöntemler izlenebilir. Doğrudan iptal davası, idari itiraz sonrası iptal davası ve uzlaşma başvurusu sonrası iptal davası süreçleri aynı şekilde yürütülecektir.

Yürütmenin Durdurulması Davaları

Vergi davalarında yürütmenin durdurulması kurumundan faydalanmak, idari davalardan farklı ele alınır. İlgili kanunlarda düzenlendiği üzere sadece bir dava açılmış olması bile vergi uzlaşmazlıklarında mali yükümlükleri (harç, vergi aslı, ceza, zam) dondurur. Mahkeme bir hükme karar verene kadar ceza muhatabı ya da mükelleflerden tahsilat yapılamaz.

Vergi Zıyaı Cezası Davaları

Vergi zıyaı cezaları; VUK içinde 341. Maddede tanımlanmıştır. Vergi sorumlularının ve mükelleflerinin, vergilendirmelerine karşın yükümlülüklerini belirlenen zaman dilimlerinde karşılamaması ya da noksan karşılaması durumunda aldıkları idari para cezalarına vergi ziyası cezası denir. Örneğin bireysel durumların, medeni halin ya da ailevi bilgilerin çeşitli vergi faydaları sağlamak adına yanlış beyan edilmesi vergi zıyaı kapsamına girer. Genel olarak verginin eksik tahakkuku ya da zamanında tahakkuk edilmemesi de vergi zıyaı cezası doğuracaktır.

Antalya’da Vergi Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge Hukuk Bürosu içinde vergi hukuku uzmanı tecrübeli meslektaşlarımız vasıtasıyla; şahıslara ve tüzel kişilere vergi hukuku kapsamında bütün hizmetleri sunabilmekteyiz. Vergi hukukuna ek olarak vergi süreçleriyle ilintili olabilecek diğer alanlarda da deneyimli hukukçularımızla yardıma hazırız. Kamu maliyesi, borçlar hukuku, ceza hukuku, ticaret hukuku, idare hukuku ve vergi muhasebesi alanlarında ortaya çıkan bütün gereksinimleriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Vergi daireleri ve mükellefler arasında yaşanan anlaşmazlıklarda; vekaleten dava yürütme hizmeti ve hukuki danışmanlık vererek müvekkillerimize yardımcı olur, onların haklarını savunuruz.  Vergi avukatı olarak verdiğimiz hizmetler genel başlıklar halinde şu şekilde listelenebilir:

• Vergi suçu davalarında müdafilik,
  • Usul ve mevzuatlara aykırı hususlarda yaşanan uzlaşmazlıklara dair hizmetler,
  • Vergi hukukuna dair hukuki danışmanlık,
  • Gerekli kanun, mevzuat ve yönergelerin takibi,
  • Vergilendirme ihtilafları.

Antalya Vergi Avukatı ile Vergi Davası Nasıl Açılır?

Bir vergi avukatı vasıtasıyla vergi davası açmak için ilk iş vekalet vermek olmalıdır. Sonrasında avukatınız, yaşadığınız vergi uzlaşmazlığı doğrultusunda bir yol haritası belirler. Davanın doğrudan mı açılacağı, idari yoldan itiraz mı yapılacağı veya uzlaşmanın mümkün olup olmadığı bu aşamada belirlenir. Sonrasında gerekli dilekçeler avukat tarafından hazırlanarak yetkili makamlara iletilmelidir. Vergi davalarında çoğu zaman otuz günlük bir itiraz süresi bulunduğu için verginin ya da cezanın tebliğinden sonra vakit kaybetmemek önemlidir.

Vergi Davaları Ne Kadar Sürer?

2577 numaralı İdari Yargılama Usulü Kanunu 20/5 içinde Vergi Mahkemeleri’ne intikal eden dava dosyaları en fazla altı ay içinde karara bağlanmalıdır. Bu altı ay içinde mahkemelerin iş yoğunluğu ve başvuru zamanları doğrultusunda tekemmül sırasının ne kadar bekleneceği ön görülemeyebilir.

Antalya Vergi Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Vergi hukuku ve ilintili alanların kapsamına giren bütün süreçlerde ihtiyaç duyacağınız hukuki hizmeti eksiksiz sunabiliyoruz. Vergi dosyalarınızı titiz ve disiplinli bir çalışmayla takip ediyoruz. Bilge Hukuk Bürosu olarak müvekkillerimize sunduğumuz vergi avukatı hizmetlerinin başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

• Vergi ve ceza ihbarnameleri için iptal davaları,
  • Ödeme emrinin iptali adına açılacak davalar,
  • Vergi uyuşmazlıklarına dair hukuki çözümler,
  • Uzlaşma komisyonu başvurusunda bulunmak,
  • Vergi hukuku danışmanlığı ve dava takip hizmetleri,
  • Vergi davaları için dilekçe yazımı.

Vergi Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen avukatlık asgari ücretlerinin altında olmamak kaydıyla, vergi avukatı ücretleri serbest usulle belirlenebilir.

Antalya’da En İyi Vergi Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Bilge Hukuk Bürosu olarak vergi hukuku uzmanlarımızla her zaman yardıma hazırız.

Vergi Avukatı Ne Yapar?

Vergi avukatı mükelleflerin haklarını korur, duruşmalara katılır ve dava açar. Hukuki çözümler sunar, danışmanlık hizmeti verir. Süreçlerin takibi üstlenir.

Vergi Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

İdari Yargı Uygulamaları Kanunu 37. Madde, a bendi, içinde yer alan hükme göre tahakkuk ve tarh sürecine gelmiş olan; harç, vergi ve benzeri malî sorumluluklara dair vergi anlaşmazlıklarında sorumlu vergi dairesinin bulunduğu bölgedeki Vergi Mahkemeleri görevli ve yetkili kabul edilmektedir.