Aralık 16, 2022 In İş

Antalya İş Avukatı

Antalya avukat kadroları arasında 4857 sayılı İş Kanunu ve işçi hakları üzerine uzmanlık sahibi hukukçular Antalya iş avukatı denilmektedir. Antalya en iyi iş avukatı; ücret karşılığında çalışan işçilere veya işverenlere hukuki destek sunabilir. Onların mağduriyetlerinin giderilmesi, haklarının korunması için çaba gösterir.

İş avukatının baktığı davalara dayanak oluşturan kanun metni için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4857.pdf .

İş Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya Adliyesi içinde işverenler ve çalışanlar arasındaki uzlaşmazlıklar, hak kayıpları ve ihlaller ile ilgilenen avukatlara iş avukatı denir. Antalya hukuk bürosu içindeki iş avukatları bu bağlamda müvekkillerinin haklarını savunur, vekaleten duruşmalara katılır ve uzlaştırıcılık yapabilir. Bir iş avukatının ilgilendiği; İş Kanunu ve işçi hakları kapsamına giren davalardan başlıcaları şu şekilde listelenebilir:

• Mobbing davası,
  • Fazla mesai davaları,
  • İhbar tazminatı davası,
  • İş yerindeki ihmal davaları,
  • Maaş anlaşmazlıkları,
  • Kötü niyet davaları,
  • Kıdem tazminatı davası,
  • Hizmet tespit davası,
  • İş iade davası,
  • İş kazası davaları.

Antalya’da İş Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge hukuk bürosu olarak iş davalarında tecrübeli ve İş Kanunu üzerine uzmanlık sahibi avukatlarımız vasıtasıyla hem işçi konumundaki hem de iş veren konumundaki müvekkillerimize titiz ve disiplinli bir hizmet sunmaktayız. Müvekkillerimizin ihtiyaçları doğrultusunda vekalet alarak dava süreçlerinde yardımcı olabiliyor ya da davaya taşınmasına gerek kalmayan konularda hukuki danışmanlık sunabiliyoruz. Aynı zamanda işveren ve işçi arasında arabuluculuk yaparak hakemlik rolünü üstleniyor uzlaşmazlıkları yargıya taşımadan önce kısa sürede çözebilmek için çaba gösteriyoruz.

İş Avukatı ile İş Davası Nasıl Açılır?

Kanunen 2018 yılını ilk ayından yürürlüğe giren değişiklikler doğrultusunda, işçi ve işveren tarafları arasında yaşanan anlaşmazlıkların dava sürecine taşınmadan önce arabuluculuk kurumuyla çözülmesi şartı getirilmiştir. Bu bağlamda bir işçi ya da iş veren, ücreti devlet tarafından karşılanan iki saatlik arabuluculuk hizmetine başvuru yapmadan önce bir dava açamaz.

Kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, maaş uzlaşmazlıkları gibi hususlarda arabuluculuktan faydalanmadan dava açıldığı takdirde mahkeme tarafından “dava şartı sağlanmamaktadır” gerekçesiyle bu talep reddedilir. Bu nedenle bu arabuluculuk; zorunlu arabuluculuk olarak isimlendirilmiştir. Zorunlu arabuluculuk müessesesinin mutabakat sağlayamadığı durumlarda bir iş avukatına vekalet verilerek ilgili mahkemelere dava açmak için dilekçe yazarak başvuruda bulunabilinir.

İş Davaları Ne Kadar Sürer?

Bir iş davasının ortalama olarak karara bağlanması 540 gün olarak hedeflenmektedir. Ancak dosya mütalaa edilmeden kesin bir sonuçlanma zamanı belirtmek oldukça güçtür. Taraflar arası ilişkinin niteliği, dava konu olan para miktarı ve benzeri etkenler dava sürelerinde doğrudan etkili olabilir.

Antalya İş avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Bilge Hukuk Bürosu olarak işçilere ve işverenlere, iş davaları ve anlaşmazlıkları için noksansız bir hizmet yelpazesi sunabilmekteyiz. İşçi ve işveren müvekkillerimizin bize başvurduğu hizmetler arasında başlıca olanlar şu şekilde sıralanabilir;

• Mobbing yapan ve kötü niyetli işverenlere karşı açılan davalar,
  • İşçilerin hak kayıplarının giderilmesi,
  • Tazminat hakkı durumda tazminat davası açmak ve tahsil edilene kadar süreci takip etmek,
  • İşverenin zarar etmesine neden olan işçi davranışları ve hatalarına karşı dava açmak,
  • Haksız işten çıkarılma davaları,
  • İşçinin; etnisite, cinsiyet, dil ve din gibi kişisel özellikleri yüzünden ayrımcılığa uğraması durumunda dava açmak,
  • Çalışanlar ile patronlar arasındaki mesai uzlaşmazlıkları için mutabakat sağlamak.
  • Mesai ücretlerinin ödenmemesi durumunda dava yoluna gitmek.

Bu listede yer almaya ancak İş hukuku ve İş Kanunu kapsamında değerlendirilebilecek her türlü hukuki destek ihtiyaçlarınız gerekli süreçleri başlatarak titiz biçimde takibini gerçekleştirebiliyoruz.

İş avukatı ücretleri ne kadar?

İş avukatı ücretleri “avukatlık asgari ücret tarifesi” baz alınarak müvekkiller ve avukatlar arasında serbest usulle belirlenebilmektedir.

Antalya’da en iyi iş avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge hukuk bürosu olarak iş davalarında deneyim sahibi uzman meslektaşlarımızla her zaman yardıma hazırız.

İş avukatı ne yapar?

İş avukatları anlaşmazlık yaşayan işçi ve işveren arasında arabuluculuk yapar. Gerekli durumlarda dava sürecini başlatır ve takip eder. Birinci derece mahkeme kararlarına itirazlarda bulunabilir. Tazminat davası açar.

İş davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İşçi ve işveren arasındaki davalarda görevli asıl unsurlar İş Mahkemeleri’dir. Ancak İş Mahkemesi olmayan bölgelerde bu davalarla Asliye Hukuk Mahkemeleri de ilgilenebilir. Yetkili mahkemeler ise işçinin ikametgâh adresinin, iş verenin adresinin ve işin icra edildiği bölgenin mahkemeleri başta olmak üzere değişiklik gösterebilmektedir.