Aralık 15, 2022 In İcra ve İflas

Antalya İflas Avukatı

Antalya iflas avukatı, borçlanabilme özgürlüğü olan unsurların iflas açıklama süreçlerinde hukuki danışmanlık vermektedir. Antalya avukat kadroları arasında icra ve iflas hukukunda uzmanlaşmış, tecrübeli Antalya en iyi iflas avukatı aşağıda sıralanan aktörlerin her birisine yardımcı olabilir:

• Donatma iştirakleri,
  • Kayıtlı ticaret firması olmayan ancak ticaret işlemleri yapanlar,
  • Kolektif şirket ortakları,
  • Ticaret yapmayı terk edenler,
  • Konkordato talebi oluşturacak borçlu kişi ve kurumlar,
  • Ticari faaliyet gösteren firmalar ve şahıslar,
  • Sermayesi pay edilmiş komandit firma ortakları,
  • Bankacılık Kanunu 110. Madde içinde belirtilmiş, iflası istenebilen kişiler.

Antalya İflas Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya Adliyesi içinde ticaretten doğan alacak ve borç ilişkileri üzerine çalışan avukatlara iflas avukatı denir. Antalya hukuk bürosu içinde çalışan bu avukatlar; konkordato, iflas takibi ve borçların tahsili gibi işlemleri yürütür. Ek olarak iflas hukuku kapsamındaki uyuşmazlıklarda arabuluculuk yapabilirler. İflas itiraz davası açabilirler. İflastan önceki işlemler, iflas esnasındaki süreçler ve iflas sonrasındaki aşamalarda müvekkillerinin haklarını korurlar.  Bir iflas avukatının baktığı dava başlıkları genel kapsamlı olarak şu şekilde listelenebilir:

• İstirdat davaları,
  • Tasarrufun iptali davaları,
  • Menfi tespit davaları,
  • İhalenin feshi davaları,
  • İflas ve iflasa itiraz davaları.

Unutulmamalıdır ki bu başlıklar dışında, dava yoluna götürülmeyen hukuki süreçlerde de bir iflas avukatından danışmanlık hizmeti almak mümkündür.

Antalya’da İflas Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge Hukuk Bürosu içinde görevli iflas ve icra hukuku üzerinde uzmanlaşmış meslektaşlarımız ve tecrübelerimiz doğrultusunda, iflas ile ilgili meselelerde bütün hukuki hizmetleri eksiksiz sağlayabilmekteyiz. Müvekkillerimiz dava talepleriyle başvurduklarında önce vekalet alırız. Ancak bazı durumlarda vekalete gerek kalmadan da danışmanlık ve uzlaştırıcılık hizmet sunabiliriz. Bir müvekkil iflas hakkında bize başvurduğu zaman ilk olarak dosyayı inceler ve hakkında neler yapabileceğimizi tespit ederiz. Sonrasında gerekli süreçler adına müvekkilimize bir yol haritası sunarız.

İhtiyaç halinde iflas davası açar, vekaleten duruşmalara katılır, müvekkillerimizin haklarını, menfaatlerini korumak için çaba gösteririz. İlk derece mahkemeler tarafından alından hükümlerin yeniden değerlendirilmesi adına başvurular yaparız. Müvekkillerimizin tahsil edemedikleri alacaklarının, borçlulardan en kısa sürede tazmin edilmesi adına mesai harcarız.

Antalya İflas Avukatı ile İflas Davası Nasıl Açılır?

Alacaklılar, borçlulardan ödemelerini tahsil edemedikleri durumlarda bir iflas avukatına vekalet vererek iflas davası açmak için gerekli işlemleri başlatabilir. Avukatınız ilk önce İcra Müdürlüğü’ne alacaklının ve borçlunun bilgileriyle başvuruda bulunur. İcra Müdürlüğü bu doğrultuda takip başlatır ve borçluya ödeme emrini tebliğ eder. Eğer borçlu taraf İcra Müdürlüğü tarafından tebliğ edilen zaman içinde gerekli ödemeyi gerçekleştirmezse, iflas davası açılarak süreç yargıya götürülür.

İflas Davaları Ne Kadar Sürer?

İflas davaları kısa sürede sonuçlanmalarıyla bilinirler. Fakat davanın bir hükme bağlanması ile borcun tahsil edilmesi arasındaki süreler uzayabilmektedir. Duruşmalar bitse de alacaklara karşılık el koyulacak, taşınır ve taşınmaz mal varlıklarının tespiti gibi aşamalar, borcun tazmin süresini beklenenden daha uzun sürdürebilir.

Antalya İflas Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Bilge Hukuk Bürosu içinde bulunan tecrübeli iflas hukukçusu meslektaşlarımız sayesinde müvekkillerimizin iflasla ilgili bütün ihtiyaçlarına noksansız hukuki destek sunabiliyoruz. Müvekkillerimizin bize başvurduğu konular arasında en sık görülenler aşağıdaki gibi listelenebilir:

• İflas sonrası mal rejimi,
  • Kayyım atama süreçleri,
  • İflası devam eden ya da sonuçlanmış şirketlerin birleştirilme veya satılma işlemleri,
  • Mali olarak iflas açıklamış şirketleri yeniden yapılandırma işlemleri,
  • İflas etme, iflası yapılandırma süreçlerinin yönetimi.

İflas avukatı ücretleri ne kadar?

İflas avukatı ücretleri vekaleten davalara katılma, arabuluculuk ya da hukuki danışmanlık olarak farklı hizmet türleri kapsamında değişiklik gösterebilir. Ek olarak iflas sürecine konu olan alacak ve borç tutarının büyüklüğü, tarafların sayısı gibi değişkenler de ücretlerin belirlenmesinde etkilidir. Türkiye Barolar Birliği tarafından yıllık olarak güncellenen avukatlık asgari ücret tarifesinin altında kalmamak şartıyla ücretler serbest usulle belirlenebilir.

Antalya’da en iyi iflas avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge Hukuk Bürosu olarak iflas süreçlerinde deneyimli ve uzman avukatlarımızla her zaman yardıma hazırız.

İflas avukatı ne yapar?

İflas ve İcra Kanunu kapsamında değerlendirilen hukuki süreçlerde danışmanlık hizmeti sunar, müvekkillerinin haklarını savunur. İflas davalarına vekaleten dahil olarak duruşmalara katılabilir davayı takip eder. Müvekkillerinin ödenmeyen alacakların tahsil edilebilmesi için çaba gösterir. Tedbir kararları için başvurular yapar ve itiraz davaları açabilir.

İflas davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İflas davalarında görevli mahkemeler Ticaret Mahkemeleri olarak belirlenmiştir. Yetkili mahkemeler ise borcu olan tarafın birey olması durumunda, ticaret yaptığı yerin, firma ise merkezinin yer aldığı bölgenin mahkemeleri kabul edilir.