Aralık 16, 2022 In Genel Hukuk

Antalya Sigorta Avukatı

Antalya avukat kadroları arasında sigorta meselelerinin konu olduğu hukuki süreçlerle ilgilenen avukatlara Antalya sigorta avukatı denir.  Antalya en iyi sigorta avukatı; 5684 sayılı Sigorta Kanunu üzerinde uzmanlık ve tecrübe sahibi hukukçulardandır. Bahsi geçen kanunun Resmî Gazete ’de yayınlandığı tarih 14 Haziran 2007’dir.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/06/20070614-2.htm  adresinden yasa metnine ulaşılabilir.

Sigorta Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya Adliyesi içinde çalışan sigorta avukatları; sigorta hizmetinden faydalanan şahıslar ve sigorta firmaları arasındaki ilişkiler üzerine hukuki meseleler ile ilgilenir. Bu bağlamda sigorta hukuku kapsamında müvekkillerinin çıkarlarını ve haklarını savunur.  Vekaleten dava süreçlerini yönetebilir ve davaya taşınmamış hukuki süreçlerde danışmanlık hizmeti sunar.

Antalya hukuk bürosu içindeki sigorta avukatlarının ilgilendiği davalar şu şekilde listelenebilir:

• Hayat sigortası davaları,
  • Maddi ve manevi tazminat davaları,
  • Taşınır ve taşınmaz mal varlıklarının sigorta davaları,
  • Maluliyet sigortası davaları,
  • Havacılık ve denizcilik sigortaları davaları,
  • Yangın sigortası davaları,
  • Malpraktis davaları,
  • Mesuliyet sigortasıyla ilgili davalar,
  • Trafik kazalarının neden olduğu davalar.

Antalya’da Sigorta Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge hukuk bürosu olarak hukuki düzleme taşınan bütün sigorta işlemlerinde müvekkillerimize yardımcı olabiliyoruz. Dava yoluyla yargıya taşınacak dosyalarda öncelikle vekalet alıyoruz ve duruşmaları yakından takip ederek katılım gösteriyoruz. Eğer bir dava süreci söz konusu değilse hukuki danışmanlık sağlayabiliyoruz. Sigorta şirketlerine davalar açabiliyor, müvekkillerimizin zararlarını kısa sürede tahsil etmeye çalışıyoruz. Taraflar arasında arabuluculuk rolünü üstlenebiliyor, mutabakat tahsis etmek için çaba gösteriyoruz. Birinci derece mahkeme kararlarını temyize götürebiliyor, istinaf davaları açabiliyoruz.

Antalya Avukatı ile Sigorta Davası Nasıl Açılır?

Bir sigorta davası açabilmek için avukat yardımı almak süreçleri hızlandırır ve hak kayıplarının giderilmesi için kolaylık sağlar. Sigorta davalarında olayın ortaya çıkmasından sonra beş yıla kadar süreyle dava açmak mümkün olabilir. Beş yıldan fazla zaman geçmesi durumunda dava zaman aşımı nedeniyle açılamaz.

Dava açmak için önce bir sigorta avukatına vekalet verilmelidir. Sonrasında avukatınız sizin adınıza hazırladığı dilekçeyi; dava dosyasının gerektirdiği üzere Asliye Hukuk Mahkemeleri ya da Asliye Ticaret Mahkemeleri’ne verecektir. Bu noktada dilekçenin usule uygun ve yeterli şekilde yazılması mühimdir. Dava açma nedeni açıkça dilekçede belirtilmelidir. Mahkemelerden istenmesi beklenen ya da istenen evrakların da dilekçe ekinde sunulması dava sürecinin hızlı olması için gereklidir.  Sigorta davasına konu olan ekspertiz analizleri ve poliçeler bahsi geçen evraklar arasında en sık görülenlerdir.

Sigorta Davaları Ne Kadar Sürer?

Sigorta davaları kesin olmamakla birlikte genel olarak bir buçuk yıl ile üç yıl arasında bir zaman diliminde karara bağlanabilmektedir. Bazı hukuki durumlarda sigorta davası açılmadan önce Sigorta Tahkim Kurulu’na başvuru şartı aranır ve bu koşul süreyi uzatabilmektedir. Ayrıca tarafların sayısı, sigorta ve tazmin edilecek miktarın büyüklüğü gibi dosyaya içkin nedenler ve adli tatil dönemleri, bilirkişi raporlarının hazırlanma süreleri gibi dış etkenler de dava sürelerini beklenenden uzun kılabilir.

Antalya Sigorta Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Antalya sigorta avukatı kadrolarımız vasıtasıyla sigorta işlemlerinin konu olduğu bütün hukuki süreçlerde müvekkillerimize yardımcı olabiliyoruz. Vekaleten duruşmalara katılmanın yansıra davanın söz konusu olmadığı hukuki danışmanlık hizmetleri ve sigorta metinlerinin hazırlanması gibi hizmetlerin her birini sağlayabilmekteyiz.

Genişletebileceğimiz şu temel liste, müvekkillerimizin talep ettiği hizmetlerden en sık gündeme gelenleri kapsamaktadır:

• Deprem, sel gibi afetler sonrasında firma ve şahıslar adına tazminat davası açmak,
  • Sigorta sözleşmelerinin feshi ya da değişikliği işlemleri,
  • Zarar gören müvekkillerin sigortadan zararlarını tahsil etmek için dava açmak,
  • Sigorta Tahkim Kurulu başvuruları yapmak,
  • Sigorta acentelerine poliçelerin hukuka uygun şekilde hazırlanması için yardımcı olmak,
  • Poliçeden cayma hakkının kullanılması adına davalar açmak,
  • Poliçe bedellerinden doğan borçlar adına icra emri çıkarmak ve haciz süreçlerini yönetmek,
  • Şahıslar ya da tüzel kişiliklerin taraf olduğu sigorta uzlaşmazlıklarına hukuki çözümler üretmek.

Sigorta avukatı ücretleri ne kadar?

Sigorta avukat hizmetlerinin bedelleri, Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen asgari tutarlara sadık kalınması şartıyla serbest usulle belirlenebilir. Hizmetin türü, dava dosyasının niteliği ve hizmet alacak kişilerin konumu gibi değişkenler ücretlerde farklılık gösterecektir.

Antalya’da en iyi sigorta avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge hukuk bürosu olarak tecrübe sahibi ve uzman sigorta avukatlarımız ile yardıma hazırız.

Sigorta avukatı ne yapar?

Sigorta firmalarına ve şahıslara hukuki danışmanlık sağlar, vekaleten duruşmalara katılır. Sigorta evraklarından doğan zararlar adına tazminat davaları açabilir, poliçelerin hazırlanmasında ve kontrolünde görev alır. Gerekli durumlarda yetkili makamlara itirazlar iletir, hukuki süreçlerde müvekkillerine nezaret eder.

Sigorta davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Sigorta davalarında görevli mahkemeler, dava dosyasının içeriğine göre; Tüketici Mahkemeleri, Asliye Ticaret Mahkemeleri, Asliye Hukuk Mahkemeleri gibi mahkemelerden herhangi birisi olabilmektedir. Yine yetkili mahkemeler de sözleşmelerde belirtilenler veya davaya taraf olan sigorta şirketlerinin merkezlerinin bulunduğu bölgeler başta olmak üzere değişiklik gösterebilir.