Aralık 15, 2022 In Gayrimenkul

Antalya Emlak Avukatı

Antalya avukat çalışanları içinde taşınmazların söz konusu olduğu hukuki süreçlerde danışmanlık hizmet veren ve emlak davalarıyla ilgilenen hukukçulara Antalya emlak ve emlakçı avukatı denir. Aynı zamanda tapu avukatı, taşınmaz avukatı veya gayrimenkul avukatı olarak da bilinen bu hukukçular Antalya Adliyesi içinde emlak uyuşmazlıkları ile davalarda müvekkillerinin haklarını savunur, duruşmalara katılır.

Antalya en iyi emlak ve emlakçı avukatı; TBMM tarafından 22. 10. 2001 tarihinde kabul edilen ve 2022 yılının ilk günü yürürlüğe giren 4721 sayılı Türk Medeni Kanun’u üzerine uzmanlık ve deneyim sahibi hukukçular arasındadır. Bahsi geçen kanun, medeni hukukun alt dalları olan; borçlar hukuku, kişiler hukuku, aile hukuku, miras hukuku ve eşya hukuku gibi alanları düzenler. Gayrimenkul davaları da kanun içinde düzenlenen eşya hukuku kapsamına girer.

Antalya Emlak ve Emlakçı Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya hukuk bürosu içinde çalışan emlak ve emlakçılık avukatları; ev, arsa, iş yeri gibi mülkiyetler üzerinde yaşanan uyuşmazlıklar üzerine çalışır. Bu anlaşmazlıklarda taraflar, kiracıları, mülkiyet sahipleri ya da emlak üzerinde hak iddia eden bireyler ve tüzel kişiler olabilir.  Ek olarak alacak ve borç ilişkisi içinde bulunan taraflar arasında borcun ödenebilmesi için hacze konu olan taşınmazlar da gayrimenkul avukatlarının uzmanlık kapsamında yer alır. Bu avukatların en çok üstlendiği dava başlıkları şu şekilde listelenebilir:

• Ecri misil ve izale-i şüyu davaları,
  • Tescilde yolsuzluğa itiraz davaları,
  • Tapu tescil işlemleri,
  • Ortaklığın giderilmesi davaları,
  • Geçit hakkı davaları,
  • Zilyetliğin korunulması,
  • Kamulaştırma davaları,
  • Tasarrufun iptali davaları,
  • İstihkak davaları,
  • Gayrimenkullerin yönetimi davaları,
  • Haksız kira arttırımı davaları,
  • Kira bedellerinin tespit edilmesi,
  • Rehin işlemleri,
  • Tahliye davaları,
  • Tapu iptalleri,
  • Emlak ipotek işlemi
  • El atmanın önlenmesi,
  • Kar irtifakı süreçleri,
  • Ayıplı gayrimenkul davaları.

Bu noktada emlak ve emlakçılık avukatlarının, uzlaşmazlıkları ve hukuki ihtiyaçları; dava sürecine götürmeden de arabuluculuk hizmeti sunarak veya hukuki danışmanlık vererek giderebildikleri belirtilmelidir. Ancak dava yolunun açık olduğu uyuşmazlıklar da dava sürecini de başlatabilirler. Mevcut durumda zaten ilerleyen bir dava süreci olması durumda; kovuşturma ve soruşturma, gibi süreçleri takip eder, duruşmalara katılabilirler.

Antalya’da Emlak ve Emlakçılık Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge Hukuk Bürosu içinde eşya hukuku ve emlak uzlaşmazlıklarında uzman ve deneyim sahibi meslektaşlarımız vasıtasıyla emlak ve emlakçılık adına bütün hukuki süreçlerde müvekkillerimize yardımcı olabiliyoruz.

Dosyanın mütalaası doğrultusunda gerektiğinde arabuluculuk yaparak hakemlik rolünü üstlenebiliriz. Gayrimenkullerin tapu işlemleri ve benzeri hukuki ihtiyaçlarına yönelik hukuki danışmanlık verebiliriz. Dava yoluna giderek yargıda hakkını aramak isteyen müvekkillerimizden öncelikle vekalet alırız. Dava için gerekli kanıtların toplanmasına yardımcı olur ve dosyanın eksiksiz hazırlanmasını sağlarız.

Gayrimenkul mal varlıklarının yönetimi için ilgili yasaları takip eder, güncel tebliğ ve mevzuatları müvekkillerimizle paylaşırız. İlk derece mahkemelerin kararlarını temyize götürebilir, gerekli durumlarda istinaf davası açarız.

Antalya Emlak ve Emlakçı Avukatı ile Emlak Davası Nasıl Açılır?

Emlak ve emlakçılık davalarına konu olan taşınmazların genellikle yüksek değerlerde olması nedeniyle bu davalarda bir gayrimenkul avukatına vekalet vermek, davanın kısa sürede olumlu sonuçlanabilmesi için faydalı olacaktır. Bu doğrultuda vekalet vererek, avukatınızın sizin adınıza yetkili ve görevli mahkemelere başvuruda bulunmasını isteyebilirsiniz.

Emlak Davaları Ne Kadar Sürer?

Emlak davaları için Adalet Bakanlığı tarafından 2019 yılında tebliğ edilen hedef süreler mevcuttur. Ancak bir emlak davası birçok nedenle açılabileceği için her dava türünün hedef süresi farklı olabilir. Örneğin İzale-i şüyu davaları iki yüz gün gibi kısa bir sürede karara bağlanabilirken tahliye ve ecri misil davaları da üç yüz otuz günün altında hedef sürelerine sahiptir. Kira davalarının bir sene içinde karara bağlanması hedeflenmiştir. En uzun süren emlak davaları ise iki yıla yakın sürede karara bağlanması hedeflenen tapu tescil iptali davalarıdır. Bu zaman dilimlerinin hedef süre olduğu hem davaya içkin nedenlerle hem de adli tatil gibi dış etkenlerle daha uzun ya da daha kısa sürebileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Antalya Emlak ve Emlakçılık Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

TMK içinde tanınan haklar doğrultusunda müvekkillerimizin emlak davaları ve hukuki süreçlerine bütün aşamalarda destek olabiliyoruz. Bu doğrultuda gayrimenkuller hakkında yapılacak hukuki tespitler, kiralama işlemleri ve emlak projelerinin hukuken değerlendirilmeleri gibi süreçlerde danışmanlık sağlayabiliyoruz.

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayanların ülkemizde mülkiyet edinebilmesi için gerekli süreçleri yönetebiliyor, ayni ve şahsi mutabakatlarda müvekkillerimize yardımcı olabiliyoruz. Emlak kredileri ve gayrimenkul sermayelerinin yönetimi hususlarında müvekkillerimizin haklarını koruyoruz. Emlak kiralama, satış ve devir sözleşmelerinin hukuka uygun ve çıkarların korunacak şekilde hazırlanmasında rol oynuyoruz.

Ayrıca müvekkillerimiz için çevre mevzuatlarını takip ediyor, emlaklarının bu mevzuatlara uygun olup olmadığını denetleyerek gerekli danışmanlığı sağlıyoruz. Hizmetlerimizden en sık faydalanılan hususlar olarak tapu tescilleri ve bu tescillerin iptal işlemlerinde birey ve tüzel kişi müvekkillerimizin yanında duruyoruz.

Emlak ve emlakçılık avukatı ücretleri ne kadar?

Emlak avukatı ücretleri alınacak hizmete ve dava dosyasının türüne göre değişiklik gösterebilir. Ayrıca hukuki olarak konu olan taşınmazların değeri de ücretlerde önemli bir etkendir. Emlak avukatlarının ücretleri, Barolar Birliği tarafından belirlenen asgari ücret altında kalamaz ve pazarlık yöntemiyle belirlenebilir.

Antalya’da en iyi emlak ve emlakçılık avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge Hukuk Bürosu olarak emlak hukukunda uzman avukat arkadaşlarımızla her zaman yardıma hazırız.

Emlak ve emlakçılık avukatı ne yapar?

Taşınmazların dayanak oluşturduğu davalarda vekaleten duruşmalara, katılır müvekkillerinin haklarını korur. Hukuki süreçlerde onlara nezaret eder. Arabuluculuk yapabilir, mahkeme kararlarına itirazlarda bulunur.

Emlak davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Eğer taraflar arasında imzalanan herhangi bir sözleşmede yetkili mahkemeler belirlenmediyse, davaya konu olan emlağın bulunduğu bölgedeki mahkemeler yetkili kabul edilir. Görevli mahkemeler ise Asliye Hukuk Mahkemeleri’dir.