Aralık 16, 2022 In Genel Hukuk

Antalya Şirket Avukatı

Antalya avukatları arasında şirketlere çeşitli düzlemlerde hizmetler sunan hukukçulara Antalya şirket avukatı denilmektedir. Bu avukatlar halk arasında iş avukatı, firma avukatı gibi farklı isimlerle de anılabilmektedir. Antalya en iyi şirket avukatı, ticaret faaliyetlerinin temel tüzel kişilikleri olan şirketlerin haklarını korumak için çalışır. Ayrıca şirketler ve kamu kuruluşları arasında ihtilaflarda uzlaştırıcılık yapabilir.

Antalya Şirket Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Antalya Adliyesi içinde şirketler hukuku ve ticaret hukuku gibi alanlarda uzmanlaşmış, Türk Ticaret Kanunu üzerine tecrübeli hukukçulara şirket avukatı denir. Bir şirket avukatının baktığı davalar: Mutlak ticari davaları, nispi ticari davalar ve üçüncü grup ticari davalar olarak üç ayrı kategoriye ayrılır.

Mutlak ticari davalarda tarafların ticari bir statüde olup olmadıkları fark etmeksizin, Türk Ticaret Kanunu Madde 4 içindeki birinci fıkrada yer alan hususlar dava konusu olabilir. Ayrıca bazı özel yasalardan doğan durumlarda da mutlak ticari dava açılabilmektedir. Örneğin A.Ş ve LTD. ŞTİ gibi tüzel kişilikler ile yaşanan uyuşmazlıklar ya da çek, kambiyo senedi ve bono gibi evraklardan doğan uzlaşmazlıklar mutlak ticari davalar başlığına girebilir. Ek olarak finansal kiralama, yolcu taşıma hizmeti, iflas ve odalar birliği gibi konularda da yaşanan uzlaşmazlıklar mutlak ticari dava kapsamındadır.

Nispi ticari davalar ise tüzel kişilikler dair bütün davalar olarak betimlenebilir. Borçlar Kanunu 520. Maddesi kapsamında düzenlenen; adi ortaklığın ortakları arasındaki uyuşmazlıklar ve ilintili hususlar da nispi ticari davalar kategorisinde ele alınır.

Son olarak sadece taraflardan birinin tacir statüsünde olduğu üçüncü grup ticari davalar bulunur. Bu davalarda; havale işlemlerinden, fikri telif haklarının ihlallerinden ve vedialar nedeniyle doğan uzlaşmazlıklar söz konusudur.

Aşağıda yer alan bağlantı üzerinden şirket avukatının ilgilendiği davalara dayanak oluşturan hukuki metne ulaşabilirsiniz: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf .

Antalya’da Şirket Avukatı Hizmetini Bilge Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Bilge Hukuk Bürosu olarak TTK, ticaret hukuku ve iş hukuku gibi alanlarda ihtisas sahibi deneyimli meslektaşlarımız vasıtasıyla tüzel kişilik müvekkillerimize eksiksiz bir hizmet sunabiliyoruz. Şirketlere tebliğ edilen ihtarname ve ihbarname evrakları doğrultusunda cevaplar hazırlayabilir, itirazlarda bulunabiliriz. Finansal bütün uyuşmazlıklarda şirketlerin haklarını ve menfaatlerini savunuruz. Sermaye arttırım süreçlerinde hukuki danışmanlık sağlarız. Şirketlerin faaliyet alanları doğrultusunda gerekli yasaları, mevzuatları ve düzenlemeleri takip eder, müvekkillerimizle gelişmeleri paylaşırız. Önemli sözleşmeleri hazırlar, şirketlerin imzalaması gereken kontratların hukuka uygun olup olmadığını denetleyebiliriz. Şirketlerin yaşayacakları:

• Kurulum,
  • Satışlar,
  • Birleşmeler,
  • Devirler,
  • İflaslar,
  • Kayyım atamaları,

Ve benzeri bütün süreçlerde ihtiyaç duyulan hukuki desteği sunabilmekteyiz. Şirketlerin vergi mahkemelerinde görülen duruşmalarına katılır vergi işlemlerinin takibi gerçekleştirebiliriz. İşçi ve iş verenler arasında mutabakat sağlamak için hakemlik rolünü üstlenir arabuluculuk yaparız.

Antalya Şirket Avukatı ile Şirket Davaları Nasıl Açılır?

Şirket davaları sayısız nedenle ve sayısız durumda açılabilmektedir. Bu davaların açılabilmesi için öncelikle bir şirket avukatına vekalet vermek faydalı olacaktır. Sonrasında avukatınız dava dosyanızı inceler, yol haritası çıkar ve gerekli dilekçeleri hazırlar. Yetkili makamlara başvurduktan sonra dilekçenin usule uygun olması, eklerin ve kanıtların dosyada eksiksiz olması halinde dava süreci başlar.

Şirket Davaları Ne Kadar Sürer?

Şirket davaları çok çeşitli olabildiği için herhangi bir ortalama değer vermek oldukça güçtür. Ancak genellikle bir sene sonunda karara bağlanması hedeflenir. Dosyanın niteliği, tarafların sayısı, anlaşmazlığa konu olan parasal miktar gibi iç etkenler ve adli tatil, bilirkişi raporlar, tanıkların dinlenmesi gibi dış etkenler dava sürelerinde doğrudan uzatıcı, kısaltıcı etkiler doğurabilir.

Antalya Şirket Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Antalya hukuk bürosu olarak müvekkillerimizin yararlandığı başlıca hizmetlerimizi şöyle listeleyebiliriz:

• Alacaklı olan borçların icra işlemleri ve takibi,
  • Sözleşmelerin yazılması, kontrolü ve hukuka uygun değiştirilmesi,
  • Şirketlerin kuruluş, devir ve tasfiye işlemlerinde hukuki danışmanlık,
  • Personeller ve şirketler arasındaki dava süreçlerinin yönetimi,
  • Vergi uyuşmazlıklarında hukuki destek ve vergi cezalarına itirazlar.

Şirket avukatı ücretleri ne kadar?

Şirket avukatı ücretleri Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen asgari tutarın altında kalmamak kaydıyla değişiklik gösterebilir. Alınan hizmetin türü ve dosyanın içeriği bu konuda belirleyicidir.

Antalya’da en iyi şirket avukatını nasıl bulabilirim?

Bilge Hukuk Bürosu olarak uzman meslektaşlarımız vasıtasıyla her zaman yardıma hazırız.

Şirket avukatı ne yapar?

Şirket avukatı tüzel kişiliklerin haklarını korur, hukuki danışmanlık hizmet sunar ve arabuluculuk yaparak hakemlik rolünü üstlenebilir. Şirket kuruluşları ya da iflasları gibi süreçlerde müvekkillerine yardımcı olur.

Şirket davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş davalarında görevli ve yetkili unsurlar başta İş Mahkemeleri olmak üzere, Asliye Ticaret Mahkemeleri ve istisnai hallerde Sulh Hukuk Mahkemeleri olabilir.